Vinteraktiviteter

Vintersæsonen starter officielt 1. oktober, eller efter standerstrygningen.

Ved standerstrygningen uddeles forskellige pokaler for flest roede kilometer. De roede distancer opgøres den 30. september klokken 23.59.

Selvom vandet og vejret bliver koldere, er der efterhånden mange af klubmedlemmerne, der fortsætter med at ro. Det kræver dog ret kostbart grej og en vis overvindelse at begive sig ud i en kajak i is og sne.

Så mange medlemmer indstiller roningen om vinteren og bruger så tiden på en eller flere af de aktiviteter, klubben tilbyder.

Klubben tilbyder:

• Kondirum – også kaldet torturrummet
  • Ro-ergometre
  • Gratis svømning i Frederikshavn Svømmehal hver uge
  • Svømmehalstræning med kajakker i Østervrå Svømmehal to gange om måneden
  • Yoga i klubhuset
  • Normalt afholder årets turledere en “hygge-aften”, hvor der vise billeder og film fra de forskellige ture og hvor der er mulighed for at bytte billeder med de andre deltagere
  • Muligvis aftales næste års ture
  • Klubbens Generalforsamling holdes i udgangen af februar
  • Der afholdes en arbejdsdag forud for standerhejsningen 1. april, så klubhuset er pænt og rent til sommersæsonens start

Og skulle der være en eller flere medlemmer, der vil stå for et fest-arrangement, så er der også mulighed for det.